Yeni Girişimcilerin E-Ticaret Macerası

Satış hacmini genişletme, yeni pazarlara ulaşma ve yeni markalar yaratmanın yolu e-ticaretten geçiyor. Geçtiğimiz yıl %30’un üzerinde bir büyüme kaydeden e-ticaret hızlı bir gelişim trendine sahip olmasına rağmen yapılan satışların, toplam perakende satışların ancak %1,5’unu oluşturması hala dev bir potansiyelin değerlendirilmeyi beklediğini gösteriyor. 55 milyar civarında satış hacmine sahip olan e-ticaret sektörüne giriş yapmak isteyenlerin gözü korksa da, aslında hala çok düşük maliyetli yatırımlarla oldukça kârlı ticari faaliyetlerde bulunma imkânı var. Ülkemiz bu açıdan Avrupalı ülkelerden çok daha şanslı ancak yine de e-ticaret girişimcilerin kendi şansını yaratmak için kolları sıvaması gerekiyor.

Pazar payını arttırmak ve yeni müşterilere ulaşmanın yanı sıra uzun vadeli hedefleri arasında dünyaya açılmak olan bir e-ticaret markası yaratırken tüm bu hayalleri gerçeğe dönüştürebilecek rasyonel stratejilere ve en önemlisi bu planlamaları gerçekleştirebilecek deneyime sahip ekiplere ihtiyaç vardır. Yerli e-ticaret sektörü hızlı büyümekte ve dev bir potansiyele sahip olsa da, bu durum yeni kurulan tüm web sitelerinin ilk günden itibaren yüksek satış rakamlarına ve geniş tüketici kesimlerine ulaşacağı anlamına gelmiyor. Birbirinin aynı olan binlerce e-ticaret sitesinin ilk yılın dahi tamamlamadan ticaret hayatını noktaladığını unutmadan, sektöre yeni adım atacak girişimcilerin başarı için mutlaka profesyonel bir anlayışa sahip olması gerektiğini unutmaması lazım. Eleman, kira, stok, araç gibi operasyon maliyetlerini düşürmek arzu eden girişimciler e-ticaret sektörünü tamamen sıfır sermaye ile girişilen ve herkese yüksek kârlılık vaat eden bir ticaret alanı olarak görmemeli.

Dev mağazalar kurarak, ciddi maliyetlerin altına giren büyük markalardan daha fazla ciro elde etme imkânı sunan e-ticaret sektöründe artan rekabet altına ezilmemek için tüketicilere güven veren bir marka yaratmaya odaklanmakta yarar var. Satış sözleşmelerinden yasal yükümlülüklere kadar birçok önemli husus bulunduğundan profesyonellerle çalışmak, girişimcilerin ilerleyen süreçte yasal kısıtlamalar yüzünden başının ağrımamasını sağlayacaktır. Ayrıca dijital dünyada sürekli artan rekabet şartları altına ezilmemek için SEO anlamında da profesyonel adımlar atılması gerekiyor ki, bunun için de işinde tecrübe kazanmış optimizasyon uzmanlarıyla çalışmak şart oluyor.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir