Perakendenin Geleceği E-Ticarette

Perakende sektöründeki trendlerin artık dijital dünyada belirlendiği günümüzde ticari işletmelerin dijitalleşmedeki başarısız olması gibi bir ihtimal yok. Günümüzde perakende sektöründe gerçekleştirilen toplam işlem hacminin sadece %1,5’ini oluşturan e-ticaret sektörü, sahip olduğu artan yükselme ivmesiyle yakın gelecekte sektörün lokomotifi haline dönüşecek. 25 milyar TL değerindeki e-ticaret işlem hacminin 2020 yılına dek 100 milyara ulaşması beklendiğinden, dijital dünyada güvenilen bir marka olmak için şimdiden kolları sıvamak gerekiyor. Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını incelemeye ve satın alma eğilimlerine dair daha fazla bilgi edinmeye yönelik araştırmalara hız verilen dünyada, ticari işletmelerin artık e-ticaret sektörünü göz ardı etmek gibi bir lüksü yok.

Fiyat rekabetinin sürekli kızıştığı e-ticaret sektöründe markaların başarısını belirleyen en önemli unsursa en düşük fiyatlı ürünleri sunmak değil, tüketicilerin güvenini kazanabilmek. Site ziyaretçilerinin güvenilirliği aklına dahi getirmeden sadece fiyat kıyaslamaları yaptığı, ödeme ve teslimat seçeneklerine baktığı bir e-ticaret sitesi dijital dünyanın güvenilir markalarından biri olmuş demektir. Tüketicilerde bu güveni oluşturmak içinse henüz işin en başında disiplinli bir çalışma anlayışına sahip olmak ve daha önemlisi bu çalışma anlayışını gerçeğe dönüştürebilecek profesyonellerle çalışmak gerekiyor.

Sektörde çok fazla markanın yer alması girişimciler için büyük bir dezavantajmış gibi görünse de, toplam perakende hacminin yalnızca %1,5’inin e-ticaret işlemlerini kapsaması aslında dev bir potansiyelin sadece küçük bir bölümünün değerlendirildiğini gösteriyor. İşlem hacminin orta vadede kat ve kat artacağı öngörüldüğünden aslında e-ticaret sektörüne bugün giriş yapanlar için bile bu milyarlarca liranın döndüğü sektörde kalıcı olmak mümkün. E-ticaret alanında ilerleme kaydederek kısa sürede başarı elde etmek yerine orta ve uzun vadeli hedeflere odaklanan işletmeler, akıllı planlanan stratejiler ve bu planları kusursuz uygulayacak profesyonellerle tüketicilerin güvendiği markalara sahip olabilir. Hala dev bir potansiyele sahip olan ve küçük sermaye sahip girişimciler için büyük fırsatlar sunan e-ticaret uzmanların beklediğinden de kısa bir süre zarfında perakende sektörünün lokomotifi olabilir.

Hedef kitlenin belirlenmesi ve bu kitlenin ilgisini çekebilecek ürün yelpazesi oluşturmaya odaklanarak başlanan e-ticaret projeleri, kaliteli ürün anlayışı ve avantajlı fiyat seçeneklerinin sunulması durumunda tüketicilere güven veren bir marka olma yolunda ilk adımı atmış sayılır. Müşterileri tanımak, ihtiyaç ve isteklerine güvenilir çözümlerle yanıt verebilmek için yolun başındaki e-ticaret markalarının mutlaka müşteri memnuniyetini esas alan stratejiler belirlemesi gerekiyor. Aksi halde tüketicilerin web sitesinde ne kadar geniş bir ürün yelpazesiyle karşılaştığı veya fiyatların uygunluğu önemsiz detaylar olarak kalıyor. Müşteri potansiyelini arttırmanın ve e-ticaret sektöründe kalıcı bir marka olmanın yolu hala güven veren bir marka algısı yaratmaktan geçiyor.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir